|
REJS
MORSKI STAŻOWO-TURYSTYCZNY
na Jachcie
s/y Copernicus
Jacht COPERNICUS
Polska, Start: Gdynia
Wiek
uczestników: od 16 lat
Rejs Morski na
jachcie s/y Copernicus
Zapraszamy na rejsy stażowo – turystyczne po Bałtyku.
Bałtyk jest doskonałym akwenem do stawiania pierwszych kroków w
żeglarstwie, oraz doskonalenia posiadanych już umiejętności. Zaliczany
jest do mórz burzliwych a jego fale są krótkie i strome, co sprawia, że
żeglowanie po nich wywołuje dreszczyk emocji i przypływ adrenaliny. Jest
morzem wymagającym, dlatego osoby pływające po nim zyskują wiele cennego
doświadczenia, które będzie owocowało w przyszłości. Bałtyk i jego
wybrzeża były świadkami wielu ważnych historycznych wydarzeń, dzięki
czemu w dzisiejszych czasach możemy odwiedzać wiele zabytkowych miast i
miasteczek, oraz uczestniczyć w życiu wspaniałych nadmorskich kurortów.
Jacht:
rejs będzie odbywał się na
jachcie s/y Copernicus. Jest to jacht zbudowany specjalnie na pierwsze
okołoziemskie regaty Whitbread Round The World Race w 1973 roku.
Świetnie sprawdza się w ciężkich warunkach, a jego linia może powodować
zazdrość wśród załóg innych jachtów cumujących w portach. Copernicus
posiada ożaglowanie typu Jol o powierzchni 80 m2. Wymiary jachtu:
długość 14,1m; szerokość 3,7m; zanurzenie 2,3m. Jacht przeszedł remont w
2001 roku, podczas którego zamontowano nowy silnik Sole Diesel o mocy 45
KM. Jednostka jest w pełni dostosowana do pływania po wodach otwartych.
Posiada pełne wyposażenie ratunkowe i nawigacyjne. Jacht co roku
przechodzi szczegółowe badania techniczne.
Uczestnicy:
od 16 roku życia, niezależnie do
poziomu umiejętności i posiadanych uprawnień. Osoby niepełnoletnie
powinny posiadać oświadczenie rodziców o zezwoleniu na uczestnictwo w
rejsie.
Termin |
Ilość dni |
Cena |
03.07-10.07.2010 |
8 |
1140,00 zł |
10.07-17.07.2010 |
8 |
1140,00 zł |
17.07-31.07.2010 |
15 |
1940,00 zł | Sprzedaż zakończona |
31.07-14.08.2010 |
15 |
1940,00 zł |
14.08-21.08.2010 |
8 |
1140,00 zł |
21.08-28.08.2010 |
8 |
1140,00 zł |
Cena obejmuje:
miejsce na jachcie, prowadzenie
jachtu przez uprawnionego kapitana, paliwo, ubezpieczenie (NNW + KL).
Cena nie obejmuje:
dojazdu, wyżywienia, opłat
portowych, pryszniców i toalet w portach. Pieniądze na wyżywienie i
opłaty portowe zbiera kapitan po zaokrętowaniu (30 zł dziennie od
osoby).
Staż:
rejs zalicza się do stażu
morskiego na wyższe stopnie żeglarskie. Po rejsie każdy uczestnik
otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego potwierdzającą ilość
uzyskanych godzin stażowych. Rejs 8 dniowy pozwala na zdobycie około 120
godzin, a 15 dniowy około 200 godzin stażowych.
Rejs rozpoczyna się zaokrętowaniem na jachcie o godzinie 12.00. Miejsce
rozpoczęcia to jachtowy basen portowy w Gdyni przy ulicy Jana Pawła II.
W pobliżu basenu portowego znajduje się parking strzeżony dla
samochodów. Po zaokrętowaniu kapitan zbiera pieniądze składkowe,
wyznacza funkcje załogi i przeprowadza szkolenie z obsługi jachtu i
bezpieczeństwa na morzu. Wypłynięcie z portu następuje wieczorem w dniu
zaokrętowania lub następnego dnia rano. Wypłynięcie może być uzależnione
od warunków pogodowych. Rejs kończy się ostatniego dnia o godzinie
12.00.
Szkolenie ISSA:
w trakcie rejsu każdy chętny
uczestnik będzie mógł przejść szkolenie na międzynarodowy certyfikat
żeglarski ISSA inshore skipper. Zainteresowane osoby będą uczestniczyć w
zajęciach prowadzonych przez kapitana. Każda osoba, która zda egzamin,
może otrzymać patent ISSA Level 1, który uprawnia do swobodnego
żeglowania po wodach większości krajów na świecie, bez żadnych
ograniczeń. Szkolenie i egzamin wliczone są w cenę rejsu! Koszt wydania
certyfikatu to 350 zł, płatne dodatkowo, po rejsie.
Trasa:
rejsy zostały zaplanowane tak
aby umożliwić państwu poznanie wielu ciekawych miejsc o niespotykanej
urodzie i kulturze. W trakcie rejsu jacht będzie zawijał do takich
portów jak Kołobrzeg, Svaneke, Nexo, Gudhjem, Allinge (są to porty
znajdujące się na Bornholmie), Karlskrona, Kalmar, Visby i Kłajpeda.
Trasa Rejsu |
Gdynia–Kołobrzeg–Bornholm–Karlskrona-Gdynia |
Gdynia–Kołobrzeg–Bornholm–Karlskrona-Gdynia |
Gdynia–Kołobrzeg–Bornholm–Karlskrona–Kalmar–Visby– Kłajpeda-Gdynia |
Gdynia–Kołobrzeg–Bornholm–Karlskrona–Kalmar–Visby– Kłajpeda-Gdynia |
Gdynia–Kołobrzeg–Bornholm–Karlskrona-Gdynia |
Gdynia–Kołobrzeg–Bornholm–Karlskrona-Gdynia |
Każde z tych miast ma swój niepowtarzalny urok i atmosferę:
Kołobrzeg: jest miastem, którego historia sięga średniowiecza. Miasto
rozwijało się gospodarczo jako port i ośrodek ważenia soli. W tej chwili
Kołobrzeg jest miastem uzdrowiskowym z wieloma atrakcjami takimi jak:
western city, kręgielnie, baseny, korty tenisowe, kluby bilardowe i
inne. Warto odwiedzić również Galerię Sztuki Współczesnej, bazylikę w
której można posłuchać koncertów organowych lub amfiteatr, w którym
odbywa się wiele koncertów.
Svaneke: w pobliżu portu
ustawiona jest latarnia morska, która dodaje uroku wieczorom i nocom w
porcie. W miasteczku jedną z atrakcji jest mała fabryczka cukierków, w
której dla publiczności prezentowany jest cały proces produkcji
słodyczy. Seans taki trwa około 30 minut i jest bezpłatny, a na koniec
czeka nas miła słodka niespodzianka. Jest tu również warsztat, w którym
na podobnej zasadzie jest prezentowany proces ręcznego formowania szkła.
W odległości około 3 km od portu znajduje się park rozrywki, gdzie za
około 65 koron można korzystać z niezliczonych urządzeń do zabawy. Inną
atrakcją Svaneke jest wędzarnia ryb, gdzie na miejscu można zjeść świeżo
uwędzoną rybę.
Nexo: jest to duży port, który
ma przede wszystkim znaczenie dla rybaków, chociaż jest tutaj wydzielony
mały basen jachtowy . Port jest dobrze znany polskim rybakom, którzy
często tutaj sprzedają swoje połowy. Sklep rybny, obficie zaopatrzony w
różne ryby, owoce morza, sałatki i dania rybne znajduje się praktycznie
przy kei basenu jachtowego. Na miejscu również toaleta i prysznic.
Gudhjem: miasteczko to może
śmiało konkurować z miejscowościami górskimi. Główna uliczka spacerowa
ma tak duże nachylenie, że jej przejście w dwie strony na pewno
spowoduje zadyszkę. Na północ od Gudhjem jest jedyna na Bornholmie
serpentyna, która nawet wytrawnym kolarzom sprawia niemałe problemy. Ze
szczytu roznosi się wspaniały widok na port i morze. Dwa porty zapewnią
żeglarzom spokojny postój i wypoczynek.
Allinge: to małe leżące na
północnym wschodzie miasteczko idealnie nadaje się do spędzenia na nim
paru dni w celu wypoczynku. Port jest mały i przytulny. W niewielkiej
odległości od Allinge znajduje się Sandvig gdzie również jest port i
wspaniały ośrodek wypoczynkowy. Allingr i Sandvig liczą razem około 2300
mieszkańców. Z morza widoczny jest kościół gotycki, który jest
największą budowlą w Allinge. Na północ od portu znajduje się wędzarnia
w której można skosztować świeżo uwędzoną rybę – specjalność Bornholmu.
Karlskrona: jest miejscem, w
którym warto spędzić trochę czasu podziwiając malownicze uliczki starego
centrum. Jedną z wielu atrakcji tego miasta jest muzeum morskie, w
którym część ekspozycji znajduje się pod wodą. Miasto od 1998 roku
znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNECSO.
Kalmar: miasto liczy około 35
tys. mieszkańców, i leży na wschodnim wybrzeżu Szwecji. To duży port
jachtowy. Przy porcie znajduje się Centrum informacji Turystycznej.
Jedną z głównych atrakcji miasta, jest renesansowy zamek na wyspie
SLOTTSFJARDEN. Turysta miło może spędzić czas również na Starówce
miasta, gdzie nie brakuje licznych sklepików, barów i pracowni
rękodzieła. Z Kalmaru można dojechać mostem o długości ok 6.7 km. na
wyspę Oland.
Visby: pomiędzy XII i XIV
wiekiem Visby, dawne miasto Wikingów na Gotlandii, było głównym
ośrodkiem Hanzy na Bałtyku. Dzięki XIII-wiecznym murom miejskim oraz
pochodzącym z tego samego okresu przeszło 200 magazynom i domom
kupieckim, Visby jest najlepiej zachowanym miastem warownym i handlowym
Europy Północnej i od 1995 roku znajduje się na liście światowego
dziedzictwa UNESCO.
Klaipeda: największą atrakcją
miasta jest Litewskie muzeum morskie i jego słynne akwarium z delfinami,
fokami i innymi przedstawicielami morskiej fauny i flory. Klaipeda
propaguje piękne tradycje morskie , od 1934 roku w ostatni weekend lipca
jest obchodzone święto morza, na którym występuje wiele zespołów
artystycznych i odbywają się uliczne jarmarki rzemieślnicze.
Ostateczny przebieg trasy może zależeć od różnych czynników - głównie od
pogody i kwalifikacji załogi. Decyzję co do jej przebiegu każdorazowo
podejmuje kapitan.
Decydując się na rejs morski prosimy pamiętać, że morze stawia
szczególne wymagania żeglarzom. Możliwe jest, że będzie konieczna praca
o każdej porze doby w ciężkich warunkach pogodowych, nie zważając na
chorobę morską.
Rzeczy niezbędne do zabrania na rejs:
Paszport lub dowód osobisty,
sztormiak, kalosze, śpiwór (poduszka, prześcieradło), ciepłe ubrania,
czapka i rękawiczki zimowe, okulary przeciwsłoneczne, obca waluta lub
karta płatnicza. W przypadku przyjmowania stałych lekarstw należy zabrać
odpowiedni zapas.
|