|
OBÓZ
ROBBO
w krainie
robotów
internat szkolny
Polska,
Rogoziniec
wiek uczestników: 7-12 lat
ROBBO - w krainie robotów
wiek: 7 - 12 lat
„Wiedza jest tylko częścią zrozumienia, prawdziwe zrozumienie
przychodzi z własnym doświadczeniem.” Dr Seymour Papert (Massachusetts
Institute of Technology USA)
ZAKWATEROWANIE
Europejskie Centrum Inicjatyw Twórczych przy Internacie Szkół Leśnych -
Rogoziniec, woj. Lubuskie. Noclegi w internacie w pokojach 2-4 osobowych
(łóżka piętrowe) typu studio z łazienkami (1 łazienka na dwa pokoje),
pokoje schludne, skromnie urządzone.
Obiekt ogrodzony, położony wśród lasów, z dala od hałasu, ruchliwych
dróg i codziennego pośpiechu. Na miejscu sale taneczne, pracownie
komputerowe, sale warsztatowe, stołówka, boiska do siatkówki, koszykówki
i piłki nożnej. W obiekcie zasięg mają telefony Orange, pozostałe sieci
mają bardzo słaby sygnał. W ośrodku znajduje się automat telefoniczny TP.
WYŻYWIENIE
4 posiłki dziennie (śniadanie, obiad + podwieczorek, kolacja)
przygotowywane w ośrodku, od obiadu pierwszego dnia do obiadu dnia
ostatniego. Suchy prowiant na drogę powrotną.
Program Obozu Robbo oparliśmy o nowoczesne zestawy Lego Mindstorms NXT,
Lego Mindstorms Education NXT i Lego Mindstorms Robotics Invention
System 2.0. Praca z zestawami Lego to wspaniała przygoda i doskonałe
pole do rozwijania własnej wyobraźni! Każdy z zestawów zawiera - oprócz
tradycyjnych klocków konstrukcyjnych, łączników, kółek, silniczków,
przekładni oraz czujników dotyku i barw - także mikrokomputer (w postaci
klocka LEGO) i programowalny sterownik RCX. Zajęcia odbywają się w dwu -
trzy osobowych zespołach, na każdy z nich przypada jeden zestaw klocków
i komputer do programowania.
Program:
Budowa robotów
- każdy z Was będzie miał szansę na skonstruowanie własnego robota. Tu
naprawdę można puścić wodze fantazji! Już teraz zastanów się, czy Twój
robot będzie miał cztery ręce, czy będzie się poruszał na kółkach, czy
będzie raczej wysoki i szczupły, czy niski i przysadzisty. Być może
będzie to solidny Roverobot, wytrzymały Acrobot, czy też niewielki i
usłużny Inventrobot? A może będziesz chciał stworzyć zupełnie innego,
nienazwanego jeszcze robota? Uruchom swoją wyobraźnię!
Programowanie robotów
- możesz zaprogramować swojego robota w specjalnym języku RCX Code. Jest
to graficzny, intuicyjny język programowania, który decyduje o
zachowaniu robota i sposobie reagowania na środowisko zewnętrzne. Twój
robot będzie potrafił omijać przeszkody, podążać w kierunku światła lub
po czarnej linii. Może Cię witać, gdy wejdziesz do pokoju, rzucać
przedmiotami lub służyć jako alarm przed niepowołanymi osobami. A po
zaprogramowaniu spełni wszystkie Twoje rozkazy!
Wyzwania
- postaramy się, aby każdego dnia Młodzi Konstruktorzy i Programiści
musieli zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Codziennie ich wiedza i
umiejętności będą rosły, więc trudność zadań będzie odpowiednio do nich
dostosowana. Postaramy się, zacząć od prostych zadań konstrukcyjnych, a
skończymy na skomplikowanych maszynach wykonujących najtrudniejsze
polecenia. Władza nad robotami znajdzie się w naszych rękach!
Różnorodność
- w trakcie zajęć przeprowadzamy liczne zadania które pomogą najmłodszym
zrozumieć zasady konstrukcji i programowania robotów. Postaramy się
różnymi metodami wytłumaczyć najmłodszym trudne, abstrakcyjne pojęcia.
Urozmaiceniem zajęć będą z pewnością emocjonujące turnieje robotów.
W programie także aktywny wypoczynek na Ziemi Lubuskiej
- wycieczki piesze, gry terenowe, zajęcia sportowe: siatkówka, piłka
nożna, koszykówka, wycieczki na kąpielisko nad jeziorem Błędno,
dyskoteki, gry i zabawy.
Dzień „zajęć otwartych”
– specyfiką naszych obozów jest ich interdyscyplinarność. Aby Uczestnicy
mogli poznać smak nowych aktywności proponujemy im udział w modelowych
zajęciach innych obozów, prowadzonych przez ich instruktorów. Dzięki tym
zajęciom każdy będzie miał szansę odkryć bogactwo różnych dyscyplin, a
także aktywnie odpocząć w odmienny sposób. A może narodzi się nowa
pasja?
Pokaz finałowy
– zwieńczeniem dwutygodniowych Wakacji z Pasją jest pokaz finałowy. W
ostatni wieczór, podczas kilkugodzinnej prezentacji - w której biorą
udział wszyscy Uczestnicy, ich rodzice – poszczególne obozy prezentują
rezultaty swoich zmagań.
Ten wielki finał za każdym razem zadziwia wysokim poziomem postępów i
umiejętności Uczestników, co sprawia, że pokaz staje się atrakcyjnym i
ważnym wydarzeniem kulturalnym.
Podczas gali finałowej najaktywniejsi twórczo Uczestnicy dostają
Interkampki – nagrody specjalne za całokształt pracy twórczej na obozie.
Pakiet
– każdy Uczestnik obozu w ramach pakietu otrzymuje segregator, długopis,
plecak oraz płytę DVD z pokazem finałowym i materiałami szkoleniowymi.
DOJAZD
Dojazd autokarem z większości miast Polski za dopłatą (zależnie od
miasta, ok. 58-168 zł).
WYPOSAŻENIE UCZESTNIKA:
Mały plecak oraz wygodne buty do wycieczek pieszych, obuwie sportowe,
gorszą bluzę i spodnie do zajęć terenowych i jaskiń, ciepły sweter lub
polar, nieprzemakalną kurtkę, strój kąpielowy, krem z filtrem UV, letnie
nakrycie głowy (czapkę lub chustkę), kompas, latarkę z zapasem baterii,
legitymację szkolną, poprawnie wypełnioną kartę kolonijną (z numerem
PESEL i orzeczeniem lekarza!).
CENA ZAWIERA
Zakwaterowanie (12 noclegów), wyżywienie 4 razy dziennie, bardzo aktywny
program, opiekę kadry, instruktorów oraz lekarza obozowego, pamiątkową
koszulkę, śpiewnik, ubezpieczenie NNW (PZU S.A.), VAT.
TERMINY
1. 22.06-04.07.2009
2. 06.07-18.07.2009
3. 20.07-01.08.2009
CENA: 1799 zł
DOPŁATY (na miejscu lub w biurze)
- ZOO Safari (w Świerkocinie) +130 zł
- Wycieczka autokarowa do bunkrów MRU +80 zł
- Wycieczka autokarowa do Poznania +150 zł
|