|
DZIESIĘĆ
PRZYGÓD
domki
Polska, Ryn
wiek
uczestników: 12-18 lat
Obóz młodzieżowy „Dziesięć
Przygód"
wiek: 12 - 18 lat
Mazury - Ryn
..:: CHARAKTERYSTYKA IMPREZY, PROGRAM
Wcale nie trzeba opłynąć Hornu kajakiem czy podróżować po dzikiej
Amazonii, by zakosztować przygody. Czasami czai się ona tuż za rogiem.
Nawet w odwiedzanych przez tłumy turystów Mazurach są miejsca, które
wciąż czekają na swoich odkrywców. Na obozie na Mazurach przeżyjecie
codziennie nowe przygody. Nie mamy czasu na nudę, ciągle robimy coś
ekscytującego. A po pełnych emocji zajęciach i wyprawach znajdziemy czas
na chwilę odpoczynku na plaży i kąpiele w jeziorze. Na naszym obozie
spróbujecie wielu form czynnej turystyki, aktywnych sportów a przy
okazji będziecie także wypoczywać i zwiedzać. Program obozu będzie
realizowany w zależności od pogody i kondycji uczestników.
Obóz zlokalizowany jest w ośrodku „Ryn", położonym bezpośrednio nad
brzegiem jeziora Ryńskiego, na wydzielonym terenie. Spacerem do miasta
około 10 minut. Posiłki jemy w stołówce, jest też bar i kawiarnia, w
której organizowane są dyskoteki. Strzeżone kąpielisko w bezpośrednim
sąsiedztwie ośrodka.
..:: DOJAZD ZORGANIZOWANY
Za dopłatą pociągiem lub autokarem z opiekunem, z kilkunastu większych
miast w Polsce.
..:: ROZPOCZĘCIE I ZAKOŃCZENIE
Ośrodek wypoczynkowo-żeglarski „Ryn", Gliwickiej Agencji Turystycznej w
Rynie, ul. Mazurska 17. Rozpoczęcie 1 dnia od godziny 16.00, zakończenie
ostatniego dnia o godzinie 10.00
..:: CENA ZAWIERA
Zakwaterowanie do wyboru:
A - domki campingowe, wc i prysznice w pawilonie obok
B - domki z łazienką (wc+prysznic), lub pokoje z łazienką (wc+prysznic)
w pawilonie
Wyżywienie - całodzienne od kolacji 1 dnia do śniadania ostatniego dnia.
Realizację programu w zależności od warunków pogodowych i możliwości
uczestników. Sprzęt - szkoleniowy i rekreacyjny. Kadra - wykwalifikowani
instruktorzy i wychowawcy. Ubezpieczenie - NNW.
..:: ZA DODATKOWĄ OPŁATĄ
Dojazd autokarem lub pociągiem. Program Dodatkowe Atrakcje.
..:: DOKUMENTY, GŁÓWNE WYMAGANIA
Wiek: 12 - 18 lat. Zgłoszenie uczestnictwa-umowa, karta kolonijna ze
zgodą lekarza i rodziców (wzory w biurze). Umiejętność pływania wpław
potwierdzona pisemnie przez rodziców. Legitymacja szkolna.
..:: NALEŻY ZABRAĆ ZE SOBĄ
Dokumenty wymienione w punkcie „główne wymagania". Dres, ubranie i
obuwie sportowe, ciepłe swetry, czapkę z daszkiem, latarkę, zeszyt,
długopis, strój kąpielowy, czepek kąpielowy, krem z filtrem UV, okulary
do pływania w wodzie. Śpiwór (na wyprawy). Buty do pływania na desce np.
trampki.
..:: UWAGI
Nie odpowiadamy za utopiony lub zagubiony bagaż zalecamy uczestnikom
jego dodatkowe ubezpieczenie. Na jachtach obowiązuje chodzenie w miękkim
obuwiu trampkach, sandałach, adidasach.
..:: PROGRAM PRZYGÓD
Przygoda pierwsza - żeglarstwo
Zaczniemy od nauki podstaw - stawiania żagli, obsługi osprzętu,
zachowania na pokładzie, zasad bezpieczeństwa. Później wypłyniemy w rejs
po jeziorach na pokładzie jachtu żaglowego. Wszyscy będą uczyli się
sterować, obsługiwać żagle i liny. Zacumujemy na brzegu bezludnej wyspy,
wpłyniemy do Zatoki Rominek, gdzie poszukamy źródełka z bardzo czystą
wodą. Wieczorem na żeglarskim ognisku nauczymy się śpiewać szanty i
piosenki żeglarskie.
Przygoda druga - paintball i
elementy survivalu
Bitwa przy użyciu markerów na żelowe kulki. Na naszym obozie nie będzie
ona zabawą w strzelanie, w trakcie której uczestnicy chowają się za
plastikowymi figurami lub nie zważając na grad żelowych kulek bez sensu
biegną przed siebie krzycząc „hura". Nasze zmagania będą odbywać się w
terenie, na leśnych polanach i przecinkach, wśród zróżnicowanego terenu
a czasem będą częścią większych manewrów, w których paintballowe starcie
będzie jednym z wielu elementów, lecz bardzo ekscytującym. Żeby zmierzyć
się z przeciwnikiem, trzeba będzie go najpierw odnaleźć. W teren wyruszą
zawiadowcy, aby wykryć tajne obozowisko. Ukryci snajperzy przeciwnika
będą starali się ich wyeliminować. Nauczymy się skrycie podchodzić
przeciwnika, nawiązywać łączność za pomocą krótkofalówek, działać w
większych i mniejszych grupach a także samodzielnie. Wybudujemy terenowe
schronienia, które będą stanowić naszą bazę wypadową. Skorzystamy z
darów leśnej i wodnej kuchni, przygotowując posiłki. Będziemy
opracowywać strategię i taktykę, tak aby nauczyć się prowadzić bitewne
zmagania. Dowódcy większych i mniejszych oddziałów będą wyznaczani na
zmianę wśród uczestników.
Przygoda trzecia -
windsurfing
Nauka i doskonalenie żeglowania na desce z żaglem. Do dyspozycji
uczestników obozu wydzielona plaża windsurfingowa. Szkolenie odbywa się
na sprzęcie o parametrach przystosowanych do rozmiarów i umiejętności
uczestników oraz warunków pogodowych.
Przygoda czwarta - quady
To czterokołowe pojazdy łączące cechy samochodu terenowego i motoru.
Sprawdzimy jak zachowują się w zróżnicowanym terenie. To maszyny, które
umożliwiają nam bezpieczne i stabilne pokonywanie nawet najtrudniejszych
tras. Dzięki temu dają nam poczucie swobody i wolności. Przygodę z
quadami rozpoczynamy od ich stopniowego opanowania. Mamy większe i
mniejsze pojazdy, dzięki czemu także młodsi uczestnicy mogą je dobrze
prowadzić. Pierwsze jazdy z instruktorem i pod jego czujnym okiem,
odbywają się na prostym terenie, następnie pokonujemy coraz większe
wertepy aż do rajdu w terenie. Okolice ośrodka obfitują w tereny
wymarzone do jazdy na tych maszynach - leśne drogi i dróżki, dzikie
ścieżki, mokradła, poprzecinane większymi i mniejszymi pagórkami lub
wzniesieniami a wszystko to nad pięknymi i czystymi mazurskimi
jeziorami.
Przygoda piąta - rowery
Mazury i Suwalszczyzna to doskonały region do uprawiania turystyki
rowerowej. Niezbyt długie, ale często zaskakująco strome zjazdy dodają
emocji jeździe na rowerze. Resztki dawnych ostępów leśnych, liczne
rezerwaty to okazja do prowadzenia obserwacji przyrody. Zjedziemy nad
brzeg jeziora i zrobimy przerwę na kąpiel. Na rowerze pokonamy około 35
km.
Przygoda szósta - wyprawa
traperska i zajęcia linowe
Wyprawa w okolice Kanału Mazurskiego i jeziora Mamry. Obszerna strefa
przyległa do Kanału jest niemal nietknięta przez człowieka. To duży
kompleks leśny, moczary, rozlewiska, cieki wodne, śródleśne jeziora.
Znajduje się tutaj zespół trzydziestu niezniszczonych bunkrów kwatery
głównej niemieckich wojsk lądowych w Mamerkach, nieczynne śluzy Leśniewo
Górne i Dolne.
Zwolennicy przygody przez duże „P" będą mogli spróbować swych sił w
parku linowym przy śluzie Leśniewo. Mosty linowe, zjazdy i najbardziej
emocjonujący skok wahadłowy w czeluść śluzy z desantowaniem do łodzi to
tylko niektóre z czekających tam atrakcji. Park linowy obsługiwany jest
przez profesjonalną grupę posiadającą odpowiedni sprzęt i doświadczenie.
Przygoda siódma - Spływ
Krutynią
Krutynia to jeden z najpiękniejszych szlaków kajakowych Europy.
Malownicza, poprzetykana paciorkami jezior. Trasa łatwa i bezpieczna,
znakomita dla początkujących kajakarzy. W trakcie spływu przerwa na
piknik i spacer po ostępach leśnych..
Przygoda ósma - Mikołajki -
Aqupark Tropicana, Park Dzikich Zwierząt Kadzidłowo
Park Dzikich Zwierząt to położone na rozległym terenie obszerne wybiegi
dla zwierząt. Do wielu z nich wchodzimy razem z przewodnikiem, karmimy
zwierzątka specjalną karmą, którą można kupić na miejscu. Oprócz wielu
znanych i popularnych gatunków zwierząt spotkamy tu wilka, rysia, łosia,
bociana czarnego i wiele innych. Mikołajki to żeglarska stolica Polski.
Po spacerze wodne szaleństwo w kompleksie basenów i zjeżdżalni „Tropicana".
Przygoda dziewiąta - pływanie
motorówką i wodne atrakcje
Wsiądziemy na pokład szybkiej motorówki, którą będziemy pływać po
jeziorze. Na zmianę będziemy holowani za motorówką na oponce, bananie,
latającym skrzydle. To niesamowita zabawa, zwłaszcza w upalny dzień.
Przygoda dziesiąta -
strzelanie i gra terenowa
Wiatrówki, łuki, tomahawki, oszczepy, proce. Będziemy ćwiczyć nasze
umiejętności w strzelaniu do tarczy, ukrytych celów. Przekonacie się,
czy trudno jest trafić w tarczę nawet z niewielkiej odległości. Czy uda
nam się dorównać bohaterom znanym z westernów?
Istnieje możliwość wydłużenia wybranych zajęć i zorganizowania
dwudniowej wyprawy z noclegiem w terenie.
..:: DODATKOWE ATRAKCJE (płatne przy zapisach lub na obozie)
..:: Wycieczki: Mikołajki (+25 zł), Mikołajki i Tropicana – kompleks
basenów i zjeżdżalni (+60 zł), Giżycko (+25 zł), Giżycko i Twierdza
Boyen (+35 zł), Kadzidłowo – Park Dzikich Zwierząt (+35 zł), Popielno –
Stacja Hodowlana Bobrów i Tarpanów (+40 zł), Spytkowo – Wioska Indiańska
(+45 zł)
..:: Holowanie na oponce za motorówką (+35 zł), Latające Skrzydło (+45
zł), Banan (+20 zł), Narty wodne (+55 zł), Wakeboard (+55 zł),
..:: Lot na spadochronie za motorówką (+100 zł)
..:: Paintball (+60 zł)
..:: Quady (+60 zł)
..:: Zajęcia linowe (+60 zł)
Pakiet Wodne Atrakcje (+ 70 zł przy zapisach lub na obozie).
::: Holowanie za motorówką: oponka, banan, latające skrzydło :::
Pływanie motorówką w trakcie holowania.
Dodatkowe Atrakcje – zasady realizacji
1. Realizacja zajęć uzależniona jest od pogody, kondycji i wieku
uczestników. Dlatego nie wszystkie elementy programu muszą zostać
zrealizowane, o czym decyduje kierownik obozu. Zastrzegamy sobie prawo
do odwołania wybranych zajęć bez zmiany programu obozu.
2. Czas zajęć jest ograniczony, o czym decyduje kierownik obozu.
3. Uczestnikom przysługuje jednorazowe skorzystanie z każdego rodzaju
zajęć.
Kod, Termin |
Dziesięć Przygód |
A |
B |
10P 1 |
02.07-13.07.2010 |
1499.- |
1699.- |
10P 2 |
14.07-25.07.2010 |
1499.- |
1699.- |
10P 3 |
26.07-06.08.2010 |
1499.- |
1699.- |
10P 4 |
07.08-18.08.2010 |
1499.- |
1699.- |
10P 5 |
19.08-30.08.2010 |
1499.- |
1699.- |
|