|
JAPOŃSKA
PRZYGODA Z MANGĄ
Ośrodek Wczasowy
Polska, Wisła
wiek
uczestników: 14-18 lat
Japońska Przygoda z MANGĄ
wiek: 14 - 18 lat
..::Zakwaterowanie::..
W ośrodku „Halny” w pokojach 2,3,4 osobowych z małymi łazienkami (o
podstawowym standardzie) i TV, znajdującym się niedaleko centrum Wisły,
na stoku góry „Jarzębatej”. Na terenie obiektu znajdują się: sala
jadalna o wystroju regionalnym, sale warsztatowe, sala bankietowo -
szkoleniowa z pięknym widokiem, kawiarnia z salą dyskotekową, siłownia,
bilard oraz zadaszone miejsce na ognisko.
W ośrodku zasięg mają telefony wszystkich sieci.
..::Wyżywienie..::
4 posiłki dziennie (śniadanie, obiad + podwieczorek, kolacja)
przygotowywane w ośrodku, od obiadu pierwszego dnia do obiadu dnia
ostatniego. Suchy prowiant na drogę powrotną.
Japonia to kraj kontrastów: bogata kultura i tradycja przeplata się tu
ze współczesnością i najnowocześniejszymi technologiami. Oto nasza
propozycja dla miłośników kultury Japonii, a zwłaszcza dla pasjonatów
Mangi. Na obozie odkrywać będziecie fascynujący świat japońskiego
komiksu: poznacie tajniki rysunku i specyfikę japońskiej "kreski".
Usłyszycie legendy i mity tego kręgu kulturowego, tradycyjne japońskie
obyczaje i święta oraz smak japońskich potraw.
Program obozu Japońska Przygoda z Mangą
- Manga to gatunek sztuki japońskiej powstały w latach 50-tych z
połączenia japońskiej i amerykańskiej stylistyki tworzenia rysunków,
komiksów. Charakterystyczna kreska i układ czytania (od prawej do lewej)
sprawiają, że japoński komiks łatwo odróżnić od amerykańskich i
europejskich powieści obrazkowych.
Anime (z języka japońskiego to ”pływające obrazy”)
- to filmy animowane w stylu manga. Istnieje wiele gatunków mangi i
anime, osobny dla każdej grupy jej odbiorców. W Polsce najbardziej znane
są shojo - komiksy dla dziewcząt ( o szkole, o czarodziejkach, o
miłości) i shonen - mangi dla chłopców, opisujące zwykle losy silnych
bohaterów, walki, superroboty, komputery, a także ogólne historie
przedstawiane z męskiego punktu widzenia. W Polsce manga i anime kojarzą
się przede wszystkim z charakterystycznymi „postaciami o wielkich
oczach” (Pszczółka Maja, Sindbad, Czarodziejki z Księżyca), warto jednak
wiedzieć, że rysuje się je głównie w komiksach shojo. Prawdziwi otaku
potrafią wymienić dziesiątki tytułów rysowanych także przeróżnymi,
innymi stylami!
Warsztaty sztuki i kultury japońskiej
- Młodzi Miłośnicy Kraju Kwitnącej Wiśni usłyszą legendy i mity tego
kręgu kulturowego, dowiedzą się o obyczajach i świętach japońskich,
stworzą niecodzienne origami, własne ikebany, rozwiążą kilka sudoku,
wezmą udział w prawdziwym cosplay'u, gdzie każdy z Uczestników będzie
mógł przebrać się za ulubioną postać z mangi, anime bądź ukochanej gry.
Japońska kuchnia
– Uczestnicy obozu poznają znane na całym świecie elementy japońskiej
sztuki kulinarnej, dowiedzą się co nieco o miso, tofu oraz kuchnii
zapaśników sumo. Ponadto samodzielnie przyrządzą sushi oraz oczywiście
nauczą się trudnej sztuki jedzenia ryżu pałeczkami.
Pismo i mowa japońska
– czyli mini kurs kaligrafii (sho-do) oraz podstawy alfabetów
japońskich. Uczestnicy dowiedzą się jak z normalnych obrazków tworzyły
się znaki Kanji (jeden znak - jedna idea) oraz poznają sposób pisania i
czytania japońskich słów.
Warsztaty komiksu
- nauka podstaw tworzenia komiksów, kadrowania, kolorowania postaci i
tła, światłocienia, doskonalenie różnych technik twórczych (kredka,
akwarela, flamastry). Uczestnicy będą mieli okazję poznać
najpopularniejszych bohaterów oraz kultowych autorów mangi.
Świat anime i mangi
- czyli co Każdy Otaku (fan) wiedzieć powinien o tych gatunkach. Na
Uczestników czekają także liczne zajęcia aktywne w terenie m.in.:
wyprawa na Fudżi Jamę, zdobywanie zamku Szoguna oraz Walki Samurajów -
wielka bitwa strategiczna.
Najnowsze technologie, gry wideo i zabawa na DDR
– elementy współczesnej kultury popularnej docierają do nas nie tylko
poprzez japońskie filmy, zdjęcia i muzykę. Uczestnicy będą mieli okazję
zaznajomić się z ogromnie rozwiniętą sztuką tworzenia mediów
interaktywnych. Dowiedzą się, dlaczego Japonia przoduje w rozwoju gier
wideo. Ponadto zatańczą na specjalnych matach do gry Dance Dance
Revolution w rytm najlepszych kawałków J-Music.
Dzień „zajęć otwartych”
– specyfiką naszych obozów jest ich interdyscyplinarność. Aby Uczestnicy
mogli poznać smak nowych aktywności proponujemy im uczestnictwo w
modelowych zajęciach innych obozów, prowadzonych przez ich instruktorów.
Dzięki tym zajęciom każdy będzie miał szansę odkryć bogactwo różnych
dyscyplin, a także aktywnie odpocząć w odmienny sposób. A może narodzi
się nowa pasja?
Pokaz finałowy
– zwieńczeniem dwutygodniowych Wakacji z pasją jest pokaz finałowy. W
ostatni wieczór, podczas kilkugodzinnej prezentacji - w której biorą
udział wszyscy Uczestnicy, ich rodzice oraz zaproszeni goście ze świata
sztuki i mediów – poszczególne obozy prezentują rezultaty swoich zmagań.
W skład pokazu wchodzą filmy, prezentacje multimedialne, wystawy i
wernisaże, recitale, koncerty, show taneczne, reportaże i przedstawienia
(tworzone przez Uczestników z pomocą instruktorów).
Ten wielki finał za każdym razem zadziwia wysokim poziomem postępów i
umiejętności uczestników, co sprawia, że pokaz staje się atrakcyjnym i
ważnym wydarzeniem kulturalnym.
Podczas gali finałowej najaktywniejsi twórczo Uczestnicy dostają
Interkampki – nagrody specjalne za całokształt pracy twórczej na obozie.
Na zakończenie Uczestnicy Japońskiej Przygody z Mangą organizują
wernisaż, podczas którego zaprezentują innym uczestnikom oraz
zaproszonym gościom efekty swojej pracy.
W programie także aktywny wypoczynek w Beskidach:
- wycieczka szlakami górskimi i wyciągiem krzesełkowym „Czantoria”,
zajęcia sportowe, basen, ognisko z kiełbaskami, zwiedzanie atrakcji
turystycznych w Wiśle ( m.in. Muzeum Trofeów Adama Małysza).
PAKIET
- wszyscy Uczestnicy otrzymają pakiet zawierający plecak, segregator,
długopis i płytę DVD z pokazem finałowym.
Co zabrać:
Mile widziane rekwizyty, mały notatnik, przybory do pisania, plecak na
wycieczki, wygodne buty do wycieczek pieszych oraz obuwie sportowe,
gorsze spodnie i bluzę do zajęć terenowych, nieprzemakalną kurtkę,
ciepły sweter lub polar, strój kąpielowy, krem z filtrem UV, letnie
nakrycie głowy (chustka lub czapka), kompas, latarkę z zapasem baterii.
Należy także wziąć legitymację szkolną, kartę (książeczkę) zdrowia.
Najpóźniej 10 dni przed obozem należy dostarczyć do biura poprawnie
wypełnioną kartę kolonijną (z orzeczeniem lekarza oraz numerem PESEL).
DOJAZD
Dojazd autokarem z większości miast Polski za dopłatą (zależnie od
miasta, ok. 58-168 zł).
TERMINY
1. 22.06-04.07.2009 | Sprzedaż zakończona
2. 06.07-18.07.2009 | Sprzedaż zakończona
3. 20.07-01.08.2009 | Sprzedaż zakończona
4. 03.08-15.08.2009 | Sprzedaż zakończona
5. 17.08-29.08.2009 |
prześlij zapytanie o wolne miejsca...
CENA: 1999 zł
CENA ZAWIERA
Zakwaterowanie (12 noclegów), wyżywienie 4 razy dziennie, bardzo aktywny
program, opiekę kadry, instruktorów oraz lekarza obozowego, pamiątkową
koszulkę, śpiewnik, ubezpieczenie NNW (PZU S.A.), VAT.
DOPŁATY (na miejscu lub w biurze)
- Wycieczka do Krakowa – 150 zł
- Wyjście do Parku Linowego w Wiśle- 40 zł
- Wizyta Aquaparku Tropikana w Hotelu Gołębiewski w Wiśle – 40 zł
|